Monday, April 23, 2012

Драмски текст '' Лага ''




LAGA
Lica: Nacko i Dacko

(Dejstvoto se slu~uva na posledniot den od u~ebnata godina. Na scenata se Nacko i Dacko so sveditelstvata vo raka i ~itankite pod mi{ka)

NACKO (broi vo svidetelstvoto): Edna, dve, tri, ~etiri, pet petki! A ti?
DACKO: Edna, dve, tri, ~etiri edinici i edno dvoj~e...
NACKO: Lele, Dackooo?!
DACKO: Zo{to lele, Dackoo?
NACKO: Pa, taka, kako }e im ka`e{ sega na roditelite?
DACKO: Za toa ni oko ne mi trepnuva, kako jas da sum vinoven, a ne...
NACKO: Koj drug mo`e da bide vinoven, zo{to taka zboruva{, Dacko? Edinicite se vpi{ani na tvoe ime i tvoi se, a {tom se tvoi, zna~i si gi zaslu`il!
DACKO: E, tokmu tuka ne si vo pravo, Nacko! Ajde te molam, ako si mi vistinski drugar, presudi ti dali sum jas vinoven... Ja gleda{ prvata edinica? Taa e po makedonski jazik, a za toa {to le`i vo moeto svidetelstvo a ne vo ona na Rade, jas sum najmalku vinoven!
NACKO: Zo{to pak Rade? Toj e sega vo petto...
DACKO: To~no, vo petto e, no be{e li dve godini vo ~etvrto?
NACKO: Be{e, edna godina povtoruva{e...
DACKO: E, taka! Koga pomina vo petto, mi ja podari svojata ~itanka , a jas za da ne davam pari za nova , ja zedov... I sega, so povtoruva~ka ~itanka, odi pa u~i! Ti misli{ deka pi{uva{e vaka, a vo nea - inaku, ne bre brate, se naviknala da gi povtoruva decata i gotovo!
NACKO: Neka bide taka, a edinicata od matematika?
DACKO: Tuka se vinovni onie {to ja sostavile matematikata! Ne mo`e{ da re{i{ ni edna zada~a to~no, pogre{no gi pi{uvale brojkite. Na edno mesto napi{ale:
4 5 = 20, a na drugo mesto 5 4 = 20. Kako da im veruva{?
NACKO: Pa taka e, toa e edno isto! (se sme{ka)
DACKO: Dobro de, {to se pravi{ deka se znae{... eve, za edinicite od peewe, svedok si i ti. Koga i da mi re~e{e nastavni~kata da peam, ustata mi se zalepuva{e i... i... jas li sum vinoven? Za fizi~ko, znae{, re~isi na sekoj ~as me bole{e stomakot i ne mo`ev da...
NACKO: Se {to re~e i da e vistina, pak ti si vinoven!
DACKO: (plamnuva): Zo{to?
NACKO: Pa taka. ^itankata e tvoja, ustata {to ne ti se odlepuva e tvoja, stomakot {to te bolel e tvoj, pa i edinicite {to si gi dobil tvoi se...
DACKO: Ama jas ne gi sakam! Ne gi sakam i - gotovo (pla~livo) Ajde, da si odime. Ti si vo pravo, }e gi zamolam doma da mi prostat, a za slednata godina znam kako treba... Osven petka, nema da priznaam nikakva druga ocenka...
Kiro Donev

7 comments: