Monday, April 23, 2012

Драмски текст Велигденска расправија


VELIGDENSKA RASPRAVIJA

Vesna: Lele, lele, {to da vi ka`am... Brat mi Vasko i dvorot i gradinata ni gi napravi - farma! Dedo mi mu kupil koko{ki i toj sega saka da pravi - farma... Ene go , vezden po niv odi i ~eka jajca da mu snesat. A mama i baba sal ~istat i metat, od niv, kutrite, - "jaka tresat"...
Babata i majkata: Vasko, ~edo , zar saka{ da padneme vo agonija? Ako prodol`i{ vaka so `ivinkive, dvorot }e ni stane deponija...
Vasko: Ako stane toa - va{a }e bide vinata! Zo{to samo vam vi pre~i `ivinata!? Znaete: Veligden e na pragot... A vam i~ ne vi e dragotokmu od moive koko{ki da vapcate jajca ekolo{ki!
Aj zamisli si samo: jajce prirodno iznoseno, li~no pred mene sneseno, a - od tebe vapsano!
Majkata: Jajce kako jajce - site, sine, se isti!
Vasko: Taka mislat samo onie, mamo, {to ne se ekologisti!
Vesna: I dedo mi ja poddr`a na brat mi "stranata":
Dedoto: Ne e ba{ taka, snao,  - se zavisi od hranata... Na{ive koko{ki se hranat ekolo{ki! ^ista voda pijat, spijat na ~isto... Jajce od farma i od na{ive koko{ki, da prosti{ - ne e isto...Poinakvo e duri i koga se vapsuva, pa ne znam zo{to tolku se jadosuva{?
Babata: Otsekoga{ si takov, u~itele vo penzija... Ti nema ramen vo krevawe tenzija! Zar ne gleda{ kade koko{kite ti {etaat? Po se {to e poseano- kolvaat i pretaat! Ne ostana ni kromit~e, ni cve}e ni praz! Ako ne gi "mavne{", }e gi sredam jas! Tri nedeli gi "dvorite", a ni jajce ne snele. Vedna{ da gi nosite od kade ste gi zele!
Vesna: Dedo prvpat, ~inam se najde vo "ka{a"
Dedoto: A jajca za Veligden, od kade da ve pra{am?
Majkata: Toa si e ~oveku. samo gri`a na{a... Tri tabli }e kupam, a vie dvajca - od va{ite koko{ki da si ~ekate jajca! No, kako {to gledam, sal perduvi tresat... Do idniot Veligden, mo`e i da snesat...
Vesna: Brat mi i dedo po priroda si se voobrazeni, ama tri dena pred Veligden - si ostanaa porazeni!

Kiro Donev

No comments:

Post a Comment